Evomere
Doğum sonrası egzersizleri

Benzer İçerikler

Doğum sonrası egzersizleri

Sevgili anneler, 9 aylık bir yolculuğun ardından bebeğinizi kucağınıza almanın mutluluğunu yaşıyorsunuz. Bebek sahibi olmanın mutluluğunu ve heyecanını yaşarken, yaklaşık 40 gün kadar sürecek lohusalık dönemi başlayacak. Bu, güzel ve heyecanlı olduğu kadar karmaşık duyguları da beraberinde yaşayabileceğiniz bir dönem aslında.


Lohusalık hüznü gibi, doğum sonrası depresyon gibi çalkantılı, anne olmanın verdiği şaşkınlık, ne yapacağını bilememe gibi duyguların eşlik ettiği bu dönemde size yardımcı olacak bazı küçük tüyolar, bu dönemi daha konforlu geçirmenizi sağlayacaktır.


Her anne bu dönemde hamileliğinden arta kalan doğum kiloları ile az ya da çok mücadele eder. Ne kadar çok kilo aldım? Bu kiloları nasıl vereceğim? gibi kafanızı meşgul eden sorular, zaten hassas olan duygu durumunun içinde ayrı bir sorun gibi görünebilir.


Doğum sonrası egzersizleri bu noktada bize bir çıkış yolu gösteriyor. Bu egzersizler sadece kilolarınızdan kurtulmanızı sağlamakla kalmayacak, hamilelik sırasında bozulan vücudunuzun forma girmesini de sağlayacaktır. Ayrıca spor yaparken beynin salgıladığı dopamin hormonu size kendinizi daha iyi hissettirecek ve motivasyonunuzu artıracaktır.


Bu nedenle, doğum sonrasında annenin yapacağı egzersiz, kendisi için yapabileceği en önemli faaliyetlerden biri. Bu sayede, ruh haliniz olumlu etkilenecek, stres düzeyiniz azalacak, doğum sonrası depresyon ve lohusalık hüznü yaşıyorsanız, bunlarla baş etmeniz kolaylaşacak, beden algınıza yönelik olumsuz tutumunuz, vücudunuz forma girmeye başlayacağı için olumluya dönüşecektir.


Egzersizlere ne zaman başlamalısınız?


Eğer normal doğum yaptıysanız, dikiş ağrılarınız geçtikten sonra doktorunuzun da izin vermesiyle (yaklaşık 1 hafta) egzersizlere başlayabilirsiniz.


Sezaryen ile doğum yaptıysanız, gene doktorunuzun da bilgisi ile doğumdan yaklaşık bir ay kadar sonra egzersizlere başlayabilirsiniz.


Egzersizlere kolay ve sizi yormayacak olan günlük yürüyüşlerle başlayabilir, gene sizi zorlamayacak aerobik hareketlerle devam edebilir, bunların yanına, mekik, koşma ve yüzmeyi ekleyebilir, zamanla temponuzu artırabilirsiniz.


Unutmamalısınız ki dopamin hormonu hareket ettikçe yükselen bir hormondur ve sizin için bu dönemde gereksinim duyduğunuz enerjiyi sağlamaya yardım edecektir.