Evomere
Hamilelikte beslenme ipuçları

Benzer İçerikler

Hamilelikte beslenme ipuçları

Sevgili anneler, hamilelik süreci bir annenin çocuğunun gelişimine destek verdiği en önemli dönemlerden biridir. Anne ne yerse, bebeği de onu yer. Hamilelerin beslenmesi kendi ve bebeği için gerekli olan her şeyi içermelidir. İki kişilik beslenme ve porsiyonları artırmak yerine, ne yediğine özen göstermek, bebeğin ve annenin sağlığı açısından daha doğru olacaktır.


Uzmanlar hamilelik boyunca günde 1800 kaloriden daha az alınmaması gerektiğini belirtiyor. Günlük enerjinin de %20’si proteinlerden, %25-30’u yağlardan, %50’si de karbonhidratlardan alınmalıdır. Peki günlük beslenme programımızı nasıl düzenleyeceğiz? Günlük beslenme programını düzenlerken belli başlı besin gruplarını bilmekte fayda vardır.
Bunlar;
1. Ekmek ve tahıl grubu
2. Et-yumurta ve kuru baklagiller
3. Süt ve süt ürünleri
4. Sebze ve meyve grubu
5. Yağ ve şeker grubu


Hamilelerin günlük protein ihtiyacını karşılaması için et-yumurta ve kuru baklagiller açısından zengin beslenmesi gerekmektedir. Bunun için de günde yaklaşık 3-4 porsiyon protein alması gerekmektedir. Hamileler kalsiyum ihtiyaçlarını süt ve süt ürünleri gurubundan karşılarlar. Doktorları tarafından önerilen demir tabletlerini alırken, süt grubu besinlerle birlikte almamaya özen göstermelidirler. Çünkü süt ve süt ürünleri gurubundaki besinler demir emilimini azaltırlar. Yumurta ve et demirin en önemli kaynağıdır. Bunun için her gün mutlaka 1 adet yumurta ve etli yemekler (kıymalı sebze yemekleri, köfte gibi…) tüketmeye özen göstermelidirler. Diğer bir besin grubu olan tahıllar B vitaminlerince zengindir. Hamileler ekmek seçerken tam tahıllı ekmekleri seçmelidirler. Bulgur, tam buğday unundan yapılmış makarnalar yine ekmek ve tahıl grubu içindedirler.


Sebze ve meyve grubu besinler vitaminler açısından zengindir. Mutlaka her sofrada salata, söğüş sebzeler ya da sebze yemekleri tüketmeye dikkat edilmeli. Meyvelerinizi ara öğünlerde yemekte fayda vardır. Meyve suları tercih edilebileceği gibi, meyveleri olduğu gibi kendi posasıyla yemek kabızlık probleminin oluşumuna da engel olacağı için meyveleri posalarıyla tüketmek, meyve sularından daha çok tercih edilmelidir. Şeker ihtiyacınızı da yine meyvelerden karşılayabilirsiniz. Yağlar günlük beslenmemizde farkında olmadan aslında aldığımız bir guruptur. Bunun için günlük ekstra yağ alımını abartmak farkında olmadan beslenmeye fazla yük oluşturur.


Diğer bir önemli konu da su tüketimidir. Hamileler, emzirme dönemi de dahil olmak üzere günde 10-12 bardak su içmelidirler. Unutmayın ki beslenmenizi ne kadar düzenlerseniz düzenleyin, besinlerin bebeğe taşınması ve atıkların atılması için suya ihtiyaç duyarız.